07-03-2015 camping said 2

7 maart 2015 - Mohammedia, Marokko

05-03-2015 Donderdag (el khemis)

Vandaag hebben we een flinke wandeling gemaakt langs het strand. Als we terugkomen op de camping verteld de eigenaar van de camping dat er 12 campers komen en dat die voor het avondeten couscous hebben besteld. Wij vragen of we ook couscous kunnen krijgen. Maar natuurlijk, is het antwoord, mijn vrouw saida maakt heerlijke couscous, zegt hij. Couscous wordt gemaakt van tarwegierst. Van het tarwegierstmeel maken ze kleine bolletjes en dat is dan de couscous. De eigenaar van de camping maakt verder een praatje met ons en hij krijgt een pilsje van ons. Hij zegt dat je bij de Carrefour in Mohammedia bier en andere alcoholische dranken kan kopen. Het is in Marokko niet verboden om alcohol te drinken zegt hij. Hij lust het zelf ook graag zo te zien. S’avonds krijgen we een fantastische schotel opgediend. Het smaakt heel goed en het is zoveel dat we het niet allemaal op kunnen eten.

de couscous schotel Betsie en Cobi aan de couscous Lammie en Ad aan de couscous

06-03-2015 Vrijdag (el djama)

Betsie en cobi gaan iedere dag s’morgens brood halen. Ze zijn al bekend bij de bakker. Als verrassing nemen ze iets mee voor bij de koffie. Het blijkt een croissant te zijn. Maar ja wat voor een?.

een croissantje

We willen ook wel de Marokkaanse soep (Harira) proberen. We bestellen hem voor morgenavond.

07-03-2015 Zaterdag (es sebt)

Wij willen vandaag bier gaan kopen in Mohammedia bij de Carrefour. Als we voor de camping staan om naar mohammedia te wandelen, brengt de eigenaar van de camping ons in contact met een man, Jaen Marc Cannet, die toch naar de stad gaat en we kunnen dus met hem meeliften. Dit genereuze aanbod kunnen we niet afslaan. Hij zegt dat zijn opa een Belg was die in Mons in België woonde. Hij zegt haha jullie gaan Belgische thee kopen, wat dus in Marokko bier is. In de Carrefour is het in de aparte alcohol afdeling, tot onze verbazing, heel druk. Jaen Marc doet ook nog wat boodschappen in de souk van Mohammedia. Hij rijdt dwars door de souk en parkeert zijn auto tussen de kramen. Hij betaalt een paar dirham en niemand maakt problemen. In de souk zien we een emmer staan met enkele knoken er in. Hij zegt dit is een speciaal gerecht, het moet 7 uur geroosterd worden voor het klaar is. Wij hebben onze twijfels bij de smakelijkheid van die knoken.

lekker?

Jaen Marc hoort van het onderdeel voor lammie zijn camper, en stelt voor om Maandag met Lammie naar de douane in Casablanca te rijden om het onderdeel op te halen. Dat is dus fantastisch. S’middags maken we nog een wandeling over

de kust bij mansouria

Tilal beach en drinken op een terras koffie.

Het is 25º en gezellig druk op het strand.

terras op tilal beach tilal beach

S’avonds wordt door iemand van het restaurant de harira bij onze campers geserveerd. 0,70 € per kop. Het was weer een mooie dag.

harira heerlijke soep

1. Annemiek:
    7 maart 2015
    Wat een feest. Die verhalen en leuk dat je zulke aardige mensen tegen komt. Tot gauw weer met een mooi verhaal. Groetjes.
  2. Jannie:
    7 maart 2015
    De couscous ziet er heerlijk uit, beter dan die botten. Wie weet waar die van zijn. Jullie krijgen ook al een aardig kleurtje. Morgen kunnen wij hier ook een beetje genieten van de zon. Gr..X
  3. Rene van Ginneken:
    8 maart 2015
    Weer genoten van jullie verhalen en foto's, echt geweldig!
    goede reis en een behouden thuis komst. :)
  4. Walther Hoosemans:
    8 maart 2015
    Leuk verhaal, het houdt ons goed op de hoogte. Lekker weer vandaag, het zonnetje schijnt al
  5. Marc en Angeline:
    8 maart 2015
    Weer een mooi verhaal. En weer aardige mensen ontmoet,das wel fijn. Maar wie goed doet, ontmoet goed of zoiets....dat zei ons pa altijd. Nog veel plezier en wacht weer op het volgend verhaal.
    (Ad je zou er een boek van kunnen maken van al de verslagen mooi man!!)
  6. Pieter en Jeanne:
    8 maart 2015
    Wauw, leuk als je lekker eten krijgt door de local gemaakt.
    Gr
  7. Ad deroos:
    8 maart 2015
    leuk te zien dat het goed gaat. past het onderdeel dan kan je weer verder
    gr
  8. Jos en cobie:
    9 maart 2015
    Hee luitjes we zien dat jullie het Super goed hebben en mooi om jullie verhaal te lezen.Nog een hele fijne tijd en een goede reis.Groetjes uit Portugal
  9. John huigen:
    9 maart 2015
    Hoi camperaars
    Leuke dingen maken jullie mee.De fotoos zien er er gezellig en mooi uit.Benieuwd wat jullie allemaal nog gaan zien!
    GR. John en Maaike
  10. Joke Onincx:
    11 maart 2015
    Hallo. Weer leuk om te lezen de verhalen en ook dat jullie zulke aardige mensen ontmoeten. Heel veel plezier en groetjes.