11-03-2015 Safi

11 maart 2015 - Mohammedia, Marokko

08-03-2015 Zondag

We gaan vandaag nog een keer naar Mohammedia. De vis was daar zo lekker dat we toch nog een keer gaan. Onderweg waren bouwvakkers een door de zee weggeslagen keldermuur van een gebouw aan het repareren.

gaatje dichten de strandtent Ali Baba

Na koffie gedronken te hebben bij een strandtent “Ali Baba” kwamen we bij de vismarkt. De vis die wij wilden eten viel achteraf een beetje tegen. Betsie had een mixschotel genomen en die was wel lekker.

de vismarkt

Op de terugweg zijn we door de medina gelopen waar Lammie en Ad naar de kapper zijn geweest. 3.- € per man en netjes geknipt. Toen terug naar de camper voor het happy hour.

ad bij de kapper lammie bij de kapper

09-03-2015 Maandag

Lammie heeft bericht gekregen dat het onderdeel voor zijn camper op het vliegveld van Casablanca bij de douane ligt. Jean Marc heeft aangeboden om met Lammie en Ad naar de douane en DHL te gaan om het pakketje op te halen.

Jaen Marc van Cannet

Om 8.30 uur vertrekken we naar het vliegveld. Daar aangekomen zijn we eerst naar de douane gegaan en deze sturen ons door naar DHL. Bij DHL komt het pakketje te voorschijn maar we mogen het nog niet meenemen. Eerst naar de douane met een formulier van DHL Bij de douane zijn we van het ene kantoortje naar het andere gestuurd. Jean Marc gaat met verve te werk. Hij geeft handjes praat met iedereen en wordt overal als eerste geholpen. De formulieren bevatten steeds meer stempels en handtekeningen. Daarna moeten we naar de grote hal van de douane en moet er tax betaald worden. Met de benodigde formulieren weer naar DHL. Daar wordt alles in een kantoortje gecontroleerd en moeten er nog magazijnkosten betaald worden. Daarna met het pakketje door de douane en dan naar huis. Lammie monteert het onderdeel maar de auto start nog niet. Lammie belt naar Mercedes en krijgt met toeval de service directeur van mercedes Casablanca aan de lijn. Deze spreekt Duits en belooft dat morgen een monteur langs komt om met de computer het apparaat te activeren.

10-03-2015 Dinsdag

Vandaag is het wachten. Na enkele telefoontjes weten we dat de monteur om ongeveer 18.00 uur naar de camping komt. Om 19.00 uur, hoera, de motor start. Hierna zijn we een lekkere pizza gaan eten.

smaakt goed

Morgen kunnen we onze reis voortzetten. Op de camping zijn we heel goed geholpen. Saida(de eigenaresse van de camping) en haar man waren zeer behulpzaam. Ook Jean Marc heeft ons heel goed geholpen.

11-03-2015 Woensdag

Weer op pad. We gaan naar het zuiden langs de kust naar Safi en dat is ongeveer 270 km.

Eerst langs de Marjane voor boodschappen en dan over de tolweg en de N1 naar Safi. Het is 25 graden en de weg is goed. Het is nog steeds een heel groen landschap waar we doorheen rijden. Om 15.00 uur arriveren we op de camping International. N32.317291, W009.341560

Op deze camping staat een hele club campers van de NKC, maar er is nog plek voor ons. En Lammie heeft gelijk contact met een Pauw.

een pauw op visite

1. Annemiek:
    11 maart 2015
    Wat lekker om weer verder te kunnen reizen. Veel plezier.
  2. Hilde, Michiel, Jip en Jens:
    11 maart 2015
    Wat een verhaal over de douane! Superfijn dat het uiteindelijk goed is gekomen en dat jullie nu je reis kunnen vervolgen. Veel reisplezier weer!
  3. Jannie:
    11 maart 2015
    Gelukkig dat jullie de reis weer hebben kunnen hervatten. Weer benieuwd naar de mooie foto's en bijzondere gebeurtenissen. Gr.X
  4. Jeanne:
    11 maart 2015
    Geweldig verhaal, heerlijk, gelukkig hebben jullie de tijd, nu nar het volgende avontuur,
    We genieten ervan, gr van ons
  5. Walther Hoosemans:
    12 maart 2015
    Ad en Lammie kunnen weer netjes voor de dag komen. De Koning van Marokko zal er wel trots op zijn om van die netjes geknipte gasten in zijn land te mogen hebben.
  6. Ans de jong:
    Wat een belevenis! Geweldig
  7. Loek en marijke. ad en jannie:
    12 maart 2015
    De Vis viel dan misschien tegen maar ik zag wel dat ze lekkere king crab hebben. Fijn dat jullie weer onderweg zijn en verder het land in kunnen trekken.
  8. Ad deroos:
    12 maart 2015
    als je gereedschap bij heb is het zo gebeurd
    jongens goede reis verder
    gr
  9. Marius en Christien:
    13 maart 2015
    gelukkig kunnen jullie de reis weer vervolgen. wij zijn nog steeds in de Algave. Prachtig weer en gezellige camperplaatsen. Wat wil je nog meer.
    Groetjes allemaal.