18-03-2015 Sidi Ifni

18 maart 2015 - Sidi Ifni, Marokko

17-03-2015 Dinsdag

Vandaag rijden we naar Sidi Ifni, Het zuidelijkste stadje van onze reis door Marokko. De weg is goed op enkele noodreparaties na. De wegen zijn hier en daar beschadigt door de overstroming van vorig jaar November. We zijn onderweg een keer gestopt om arganolie te kopen.

argan olie kopen onderweg

Om 14.00 uur kwamen we aan op Camping El Barco. N29,38382, W010.17422.

Op de camping houden ze twee Struisvogels. Op de vraag van wat ze eten zeiden ze, Wij eten ze op. De rest van de middag hebben we lekker in de zon gezeten.

struisvogel op camping El Barco

18-03-2015 Woensdag.

Sidi Ifni is lang een Spaanse enclave geweest net zoals Ceuta en Mililla nog steeds is. Sidi Ifni is in 1956 teruggegeven aan Marokko. Als we wakker worden is het bewolkt, maar we besluiten toch om een strandwandeling te gaan maken. We lopen eerst via trappen naar boven waar een soort boulevard ligt.

ingang van de camping trappen naar het stadje even een kodak trekken uitzicht over de camping

Daarna dalen we af naar het strand en lopen richting de vissershaven.

sterke vrouwen

Deze ligt echter te ver weg en na een uur draaien we om en lopen via het stadje terug. Onderweg drinken we cafe americano.

P1060919 P1060920

Uiteindelijk komen we in een kleine souk waar we twee tajines poulet nemen en twee tajines viande. (lamsvlees) Voor de koffie en de tajines met een fles water waren we ,schrik niet, 14,- € kwijt. Wij begrijpen wel waarom hier veel mensen overwinteren.

tajines

1. Annemiek:
    18 maart 2015
    Ben wel benieuwd of ze daar dan ook nog spaans spreken. Wel lekker goedkoop eten. Vaak goedkoper dan zelf koken denk Ik. Weer snel Tot lees.
  2. Jeanne:
    18 maart 2015
    o ja, heerlijk dat Tajines eten. ik ben blij te horen dat jullie alle vier nog gezond zijn, houden zo.
    ben benieuwd naar jullie vervolg
    gr J/P
  3. Jannie:
    19 maart 2015
    Mooie ruwe zee.ik zou er zo induiken, of is dat te koud?
    Jullie hebben al heel wat kilometertjes afgelegd, ruim 8000 zag ik. Gr.X
  4. Marc en Angeline:
    19 maart 2015
    Ahhh....die struisvogels...ze kijken nu al zielig!!
    Enne jullie zijn al aardig bruin soooo!!
    Heerlijk toch zo lekker met de camper op vakantie.
    Al zijn de wegen niet overal even geweldig om te rijden lees ik ook in de vorige verslagen.
    Maar Lammie en Ad die klaren dat wel,zeker met allebei een goede bijrijder he Bets en Cobi.
    Groetjes uit het mooie Dorst!!
  5. Bart:
    19 maart 2015
    Erg leuk om te lezen ,beetje jaloers en wat n lekker eten ,denk aan de kilootjes,,,,. Lees met veel plezier t vervolg en jullie nog veel fun en doe voorzichtig. Groetes g en b
  6. Ad deroos:
    19 maart 2015
    leuk te zien dat het goed gaat
    Gr
  7. Rene:
    20 maart 2015
    Ziet er goed ui hoor! Blij dat jullie genieten. De meeste plantjes thuis zien er nog goed uit :-). Rene