Calpe 10-04-2016

9 april 2016 - Calpe, Spanje

05-04-2016 Dinsdag, Calpe.

Het is vandaag wat regenachtig, maar we nemen de paraplu mee en gaan Calpe bekijken. Calpe lijkt een klein beetje op Benidorm maar dan een stuk kleiner. De boulevard is mooi. Aan het eind onder de bekende rots ligt de vissershaven. Je kan er kijken naar de visafslag maar je kan er helaas geen vis kopen. Alleen in de restaurants waar de schotels tentoongesteld liggen. De schotel die je kiest wordt gelijk klaar gemaakt.

P1100521

Halverwege de boulevard liggen opgravingen van Romeinse bouwwerken. De rots “Penon de Ifach” is beeldbepalend. Overal waar je loopt is hij te zien.

P1100520

Voor de rots ligt een meer. Het is gevormd toen ze de oude zoutpannen (las salinas) onder water lieten lopen. Er leven nu veel vogels, waaronder flamingo’s.

06-04-2016 Woensdag, Calpe.

Vandaag gaan we naar de vlooienmarkt. Hij ligt op een half uurtje lopen van de camperplek. Daarna lopen we door naar het busstation om te kijken hoe laat de bus vertrekt naar Benidorm. We willen morgen namelijk naar Benidorm gaan. In het centrum van Calpe komen we op een toeristische route die door de oude stad gaat. We volgen deze en komen zo bij verschillende bezienswaardigheden zoals een kerk en een deel van de oude muren van de stad. In de stad zijn ook heel veel schilderingen op de muren en gevels van de gebouwen.

P1100536P1100548P1100554P1100562P1100569P1100572P1100588

07-04-2016 Donderdag, Calpe.

Benidorm is ons doel. De bus rijdt er ongeveer een half uur op. Vanuit de verte zie je de skyline van Benidorm al. Het toerisme trekt weer flink aan dankzij de situatie in Turkije, Egypte, Tunesië, etc. Het is perfect weer om de stad te bezoeken. Het zonnetje schijnt. En het is gezellig druk. Betsie en Cobi kunnen ook weer een beetje winkelen. Benidorm is zoals we het verwacht hebben. Veel hoogbouw, veel terrasjes en veel toeristen. Om 17.00 uur zijn we weer terug in Calpe.

P1100607P1100611

08-04-2016 Vrijdag, Calpe.

We worden wakker terwijl het flink regent. Om 12.00 uur wordt het droog, dus gaan we fietsen. We maken een tour door het achterland van Calpe. Het is flink heuvelachtig, dus het is maar goed dat we ebikes hebben. In Calpe en omgeving komen ieder jaar veel Nederlandse coureurs om zich voor te bereiden op het fiets seizoen. Wij begrijpen wel waarom.

09-04-2016, Zaterdag, Calpe.

Er is weer een markt in Calpe. Als we er komen blijkt hij vrij groot te zijn. Nadat we een paar uur rondgelopen hebben gaan we ergens koffie en een pilsje drinken. Op veel plekken krijg je er tapas bij, zo ook hier. Op de camperplek hebben we ook nog een happy hour gehouden. Het was weer een leuke dag met goed weer.