13-2-2015 Palamos spanje

13 februari 2015 - Palamós, Spanje

Vrijdag 13 feb. 2015.

Sinds we zijn vertrokken hebben we een flitsende start gemaakt. We hebben in 3 dagen 1541 km gereden.Op dit moment zijn we in Palamos in Spanje. We staan op een mooie camperplek Empordarea genaamd. N41.85740, E3.11467.

Even naar het begin van onze route toe. Die begon op dinsdag 10-2-15 om 9.00 uur, via Antwerpen, Brussel, Luxemburg en Metz.

Bij Brussel en Antwerpen hadden we veel oponthoud maar daarna ging het goed. Bij Metz hebben we de tolweg genomen naar Langres. Onderweg lag er veel sneeuw maar de wegen waren schoon. Uiteindelijk zijn we in Langres op een camperplek gaan staan om te overnachten aan het kanaal bij een haventje. De coördinaten zijn N47.8817, E5.33861. Ik zal in het vervolg, zoveel mogelijk de coördinaten van onze overnachtingplaatsen erbij zetten, voor de camperrijders onder onze volgers.

Woensdag zijn we weer om 9.00 uur vertrokken via de tolweg nar Lyon. Door Lyon richting st Etienne en dan via Le puy en velay naar La Couvertoirade. Dat ligt 20 km voorbij Millau.

P1050728

P1050743

Dit was een etappe van 700km. Van Lyon tot Lepuy en Velay reden we  door een fantastisch sneeuwlandschap. Echt genieten. La Couvertoirade is een bijzonder onbekend plaatsje. Het is een piepklein ommuurd stadje met daarin een kasteel van de orde van de tempeliers. Alles is nog origineel het is als het ware een verkleinde versie van Carcasonne. We hebben daar op de camperplek overnacht N43.91174, E3.31413

P1050761                          P1050755

Donderdag 12 feb. Zijn we via Beziers naar Palamos gereden. Onderweg hebben we wijn ingeslagen om alvast een voorraadje aan te leggen voor in Marokko. Het is een islamitisch land en daar wordt niet veel alcoholhoudende drank verkocht.

In Palamos is het de komende dagen Carnaval. Dus als je carnaval wil ontvluchten dan moet je niet naar Palamos gaan. Het carnaval duurt maar liefst zeven dagen.

P1050764 P1050771

Vandaag, Vrijdag, gaan we palamos verkennen. We zijn vanmorgen om 6.00 uur al wakker gemaakt door de carnavalsclubs hier. Ze rijden met carnavalwagens door Palamos om iedereen wakker te maken. Iedere wagen heeft een geluidsinstallatie aan boord die wel 1000 watt produceert. De eigenaresse van de camperplaats is ook actief in het carnaval in Palamos. We zien haar maar een paar uur per dag. Ze vertelde dat de pakken die de carnavalsvierders aan hebben honderden euro’s kosten. We zijn eerst naar de boulevard gewandeld. Daarna over de boulevard naar de haven en het oude centrum van Palamos. Nadat we de plaatselijke horeca nog wat hebben gesteund (pils en Koffie) zijn we terug gegaan naar de campers.

P1050773  P1050780P1050791

P1050774 P1050797 P1050800

Morgen gaan we naar de carnavalsoptocht kijken.

1. Jan, Sonja en Demi:
    13 februari 2015
    Mooi begin van de vakantie, geniet ervan. Hoe is het met Lammie?
    Groet, Jan, Sonja en Demi
  2. Walther Hoosemans:
    13 februari 2015
    Mooie omgeving en stad. Veel reis plezier toegewenst en een fijne vakantie.

Els en Walther
  3. Marius en Christien:
    Hallo reizigers,

Dus genoten van de sneeuwlandschappen, net als wij. Wij zijn 5 febr. vertrokken. Via Bordeaux, Burgos en Salamanca naar Portugal. Wij zijn nu in de Algarve, vlak bij de spaanse grens. We hebben fijn weer. Grote camperplaatsen.
    Goeie reis en veel plezier verder en tot de volgende keer.
    Groetjes van Marius en Christien
  4. Jannie:
    Ziet er mooi uit. Kleurrijke carnavalspakken. Veel plezier
  5. Peter en Isabella:
    14 februari 2015
    Geniet er maar van we denken aan jullie.
    Wij gaan half maart rijden , Gr van ons
  6. Pieter en Jeanne:
    14 februari 2015
    Gelukkig vertrokken en tot nu toe gaat alles goed dus.
    Er zijn veel herkenbare plekken maar Palamos kennen wij nog niet.
    In Spanje kun je ook nog goed wijn, sterke drank en bier inkopen.
    Over anderhalve week trekken wij vanaf Altea verder het Zuiden in.
    Goede reis wij houden jullie in. Gaten!
    O ja, die coordinaten van de camperplekken is super handig, gr
  7. Pieter en Jeanne:
    14 februari 2015
    Als jullie zin hebben in een bakkie, en jullie rijden langs Altea, dan zijn jullie van harte welkom!!!!!!!!
    Jeanne
  8. Jaap Rodenburg:
    14 februari 2015
    Ja, wrijf het er maar in, de thuisblijvers passen wel op Nederland. Fijne tijd verder. dit begin is alvast goed. Jaap
  9. Annemiek:
    15 februari 2015
    Hoi Ad en Coby. Leuk om te lezen dat jullie in Palamos staan. Wij gingen altijd naar st.antonie de calonge op vakantie en reden daar in een keer naar toe. Mooi daar hoor. Veel plezier en geniet van t mooie Spanje. Kussie
  10. Angelien en Peter:
    15 februari 2015
    Fijn toch ook nog carnaval voor jullie!!
  11. Corrie:
    15 februari 2015
    Goede start. Nog veel plezier en veilige kilometers.
  12. Ans de jong:
    16 februari 2015
    Wat een belevenis en heel leuk dat wij mee mogen genieten