15-02-15 carnaval Palamos

15 februari 2015 - Palamós, Spanje

14-02-15 Zaterdag

We zijn nog een dag extra in Palamos gebleven om naar de carnavalsoptocht te kijken.

P1050803

Dit vindt plaats in veel plaatsen in deze regio. De optocht begon om 15.30 uur. Wij zijn bijtijds de stad in gelopen om niets te missen. Tot onze verbazing was langs heel de route een groot lint van klapstoelen geplaatst. Wij hebben dus plaats genomen rustig zitten wachten tot de eerste groepen voorbij kwamen.

P1050816

Het leek wel carnaval in Rio de Janeiro zo mooi was het. De groepen bleven tot 20.00 uur voorbijkomen. Dus een lange zit. Op een gegeven moment kwam er een dame langs met lootjes, maar het bleek dat we een euro huur per gebruikte stoel moesten betalen. Een schijntje voor al het moois dat we hebben gezien. Nadat we wat gegeten hebben zijn we terug naar de camper gegaan.

P1050822 P1050828 P1050852 P1050863P1050871 P1050896P1050902 P1050899

15-02-15 Zondag.

Om 15.00 uur zijn we in Peniscola aangekomen. Rond Barcelona was het een spaghetti sliert van wegen. Maar daar hebben we ons goed doorheen gewerkt. Bij Peniscola zijn we op de camperplaats van Camping La Volta gaan staan (stop en go). N40.39749, E0,40311.

Er zijn ruime plekken. Er waren nog net twee plekken vrij. Het is hier weer een paar graden warmer dan in Palamos. Na het eten zijn we naar Benicarlo gelopen. Maandag gaan we naar de markt in Peniscola

1. Annemiek:
    15 februari 2015
    Mooi hoor. Peniscola is ook weg mooi. Wij hebben vandaag ook n heerlijke dag gehad in Nederland.Tot snel
  2. Loek en marijke. ad en jannie:
    16 februari 2015
    Dat Carnaval ziet er beter uit dan wat wij te zien kregen in Belgisch limburg.
    Ziet er indrukwekend uit.
  3. Jannie:
    16 februari 2015
    Kleurrijke optocht. Mooi hoor.
  4. Hilde, Michiel, Jip en Jens:
    16 februari 2015
    Wat mooi! En fijn dat jullie ook een beetje carnaval hebben meegekregen zo, wij hebben hier op jullie geproost! Geniet van de reis!
  5. Pieter en Jeanne:
    16 februari 2015
    Was weer genieten op die klapstoeltjes, ja zo gaat dat in Spanje, wij naar Benidorm begon om 21.30 uur,
    We dachten slim te zijn door de bus te nemen, maar de laatste vertrok om 11.30 uit Benidorm, dus we hebben van de optocht niets gezien, jammer want de vorige keren was het net zo leuk en kleurrijk als jullie hebben gezien.
    Goede reis verder,
  6. Pieter en Jeanne:
    Rectificatie
    11.30 moet zijn 22.30 laatste bus uit Benidorm.
  7. Cees en Els Bastiaansen:
    Hallo Vakantiegangers,
    Zit net jullie reisverslag te lezen. Peniscola is ook bij ons bekend. Hebben het een keer bezocht toen we in Alcosebre logeerden. Hebben jullie ook de tocht naar het kasteel van Papa Luna gelopen? Schitterend uitzicht over de omgeving.
    Groetjes en we kijken uit naar het volgende verslag.
  8. Wincent:
    17 februari 2015
    Bent al aardig gevorderd. Als je tijd hebt kun je mogelijk een dagje Valencia doen. De resttanten van de wereldtentoonstelling.
    PS. Weet je zeker dat de coördinaten goed zijn?
    Groet uit tholen.
  9. John huigen:
    Hoi

Mooie rit al achter de rug!
    Wij zijn zaterdag thuisgekomen en carnaval met de kinderen gevierd.
    gr.John en Maaike