17-02-2015 Altea

20 februari 2015 - Altea, Spanje

15-02-15 Zondag.

Om 15.00 uur zijn we in Peniscola aangekomen. Rond Barcelona was het een spaghetti sliert van wegen. Maar daar hebben we ons goed doorheen gewerkt. Bij Peniscola zijn we op de camperplaats van Camping La Volta gaan staan. N40.39749, E0,40311.

Er zijn ruime plekken. Er waren nog net twee plekken vrij. Het is hier weer een paar graden warmer dan in Palamos. Na het eten zijn we naar Benicarlo gelopen. Maandag gaan we naar de markt in Peniscola

16-02-15 Maandag.

Maandag is het altijd markt in Peniscola. Dus zijn we met de bus naar Peniscola gegaan. We zijn natuurlijk niet alleen voor de markt gegaan mar ook voor het plaatsje zelf. Het oude deel  van Peniscola, staat op een schiereilandje dat door een 46 m hoge rots is gevormd. Op het hoogste deel een mooie 14e eeuwse burcht, castello de Papa Luna, genoemd.  De naam komt van een paus die daar, in plaats van in het vaticaan, zijn residentie heeft gehad. Verder zijn er mooie tuinen een arsenaal en een basiliek op deze rots. De markt viel een beetje tegen mar de zon scheen en dan is het al snel goed (16º). We zijn terug gewandeld langs het strand over de boulevard naar ons camperplek, La Volta.P1050955 P1050962P1050967 P1050968P1050971 P1050983

Langs de weg voordat we de camping op gaan zijn veel velden met groenten. Er staan bijvoorbeeld veel artisjokken. Ook groeien er planten ongeveer een meter hoog met grote bladeren. Wij waren nieuwsgierig wat het was. Net voor de camping was een boer het loof er af aan het kappen en er kwamen bloemkolen te voorschijn. Cobi en Betsie zeiden tegen elkaar, zullen we bloemkool kopen. Ze liepen naar het mannetje toe en deze nam hun mee naar een schuur. Ze kregen een enorme bloemkool. We kunnen er met z’n vieren wel twee keer van eten. Hij weigerde pertinent geld te ontvangen. We hebben hem gelijk klein gemaakt. En bij het avondeten klaar gemaakt.

P1050991

P1050996 P1050999

17-02-15 Dinsdag.

Deze dag rijden we naar Albir. Daar ligt een camperplek tussen Albir en Benidorm.

De rit er naar toe ging vlot helaas bleek de camperplek (los Limbos) gesloten. Een tweede plek, costa brava en Orange, genaamd, lag naar onze zin te ver van de bewoonde wereld af. Uiteindelijk hebben we naar vrienden (Hennie en Jan) van Lammie en Betsie gebeld, en die vertelden dat er bij hun een parkeerterrein was waar we wel konden overnachten. Omdat we toch bij deze vrienden op bezoek wilden gaan kwam dat goed uit. Eenmaal op deze parkeerplek aangekomen N38.56839, W000.06305 kwamen Hennie en Jan ons ophalen en zijn we naar hun appartement gegaan. Het appartement heeft een uitzonderlijk mooi uitzicht over de baai waar Albir, Altea, Calpe en de penon de Ifach aan liggen. De Penon de Ifach is een markante, honderden meter hoge rots die al van verre is te zien. Bij Jan en Hennie zijn we verwend met hapjes en drankjes. De ontvangst was zeer hartelijk. Na enkele gezellige uurtjes zijn we om 20.00 uur terug naar de campers gewandeld.

Hennie en Jan nog bedankt voor de gezelligheid.

18-02-15 Woensdag

Vannacht heeft het heel hard gestormd. De camper stond flink te schudden. De vorige avond hebben we nog gebeld met Pieter en Jeanne, campervrienden van ons. We hebben met hun afgesproken dat we elkaar zouden ontmoeten bij de haven van Altea bij het restaurant Zabor. Om 10.30 uur waren we er en hoorden we Jeanne vanaf haar balkon naar ons roepen. Ze had ons al gehoord. Schijnbaar maken we wel eens wat lawaai. Het appartement van Jeanne is mooi gelegen aan de haven van Altea, en het balkon van het appartement ligt altijd in de zon. Ze had een aannemer in de hand genomen die de keuken aan het renoveren was. Het zag er goed uit, mooie materialen en apparatuur. Bij Pieter en Jeanne zijn we ook zeer verwend. Ze had extra brood in huis genomen zodat we bij hun konden lunchen.P1060018 P1060021P1060013 P1060028 P1060050

P1060048

Om 14.00 uur heeft Jeanne  ons meegenomen naar oud Altea. Ze weet goed de weg in de smalle steegjes. Het was wel veel trappen lopen maar het uitzicht boven bij de kerk was zeer mooi. Buiten de al eerder genoemde baai zag je ook de skyline van Benidorm. Het was 12º met veel wind maar gelukkig ook zon, maar toch waren we blij dat ze ons meenam naar haar stamcafe. (en inmiddels ook van Pieter

)P1060056 P1060058

Bij de consumpties kregen we heerlijke tappas. Na enkele uurtjes rolden we daar naar buiten en zijn we via hun appartement bij de chinees in Albir gaan eten. Het eten was heerlijk en spotgoedkoop. Met 6 personen, allemaal een 3 gangen menu, met voor ieder een halve liter wijn(cobi een halve liter bier) waren we 35.- € kwijt. Om 20.00 uur hebben we met een volle buik met spijt afscheid genomen van Jaenne en Pieter.

Jeanne en Pieter nogmaals bedankt voor de gezellige dag.

19-02-15 Donderdag

Vandaag rijden we naar Calabardina een camperplek bij Playa de Arroz

N37.42835, W001.52607. Deze plek ligt tussen Cartagena en Almeria. De rit was een beetje saai. Onder weg hebben we veel plastic kassen gezien. Om 12.00 uur waren we er. Deze dag gaan we een beetje relaxen aan het strandje. De temperatuur is nog niet geweldig maar als de zon schijnt is het goed vertoeven, uit de wind naast de camper.

1. Jeanne:
    20 februari 2015
    wat een gevarieerd en leuk verhaal, komt natuurlijk ook omdat wij erin voorkomen :-)
    goede reis verder en ook wij hebben genoten van jullie gezelligheid. is zeker voor herhaling vatbaar.
    xxx
  2. Annemiek:
    20 februari 2015
    Oh wat leuk om de foto's te zien. Debby heeft 8 jaar in Alter gewoond. Jullie zijn vast langs haar oude huis gereden. In 2009 hebben wij een rondreis gemaakt door Spanje en geloof me als je ALMERE voorbij bent en weet zo'n beetje langs de kust rijdt wordt t schitterend. Niet vergeten om bij Nerja de bergen in te gaan naa rFrigiliana. Schitterend dorpje. Veel plezier. Kussie
  3. Jannie:
    20 februari 2015
    Ziet er allemaal fantastisch mooi uit. Leuk om daar je campervrienden te ontmoeten. De biertjes en wijntjes smaken ook goed zo te zien. Groetjes X
  4. Walther Hoosemans:
    20 februari 2015
    Dat doet ons watertanden. Heel leuk allemaal, mooie omgeving, lekker eten en drinken. Geniet er lekker van.

Els en Walther Hoosemans
  5. Marc en Angeline:
    20 februari 2015
    Hallo allemaal, Wat leuk om te lezen hoe jullie reis verloopt en genoten van de mooie foto's!
    We zien uit naar het volgende verslag.
    Enne inderdaad...hele grote bloemkolen!!
    Groetjes en tot het volgende verslag.
  6. Dinie van Haperen:
    21 februari 2015
    Als je in de buurt komt van benalmadena wij zijn er tot woensdag misschien leuk om even langs te komen
  7. Gerda en Aart Vlastuin:
    23 februari 2015
    Wat maken jullie toch weer een mooie reis...geniet ervan.
    Ik lees wel mee.
    Goed reis, het gaat jullie goed !!!
    Dikke knuffel van Aart en Gerda
  8. Barry en Jolanda:
    24 februari 2015
    Ja wij lezen ook mee, ziet er tot nu toe allemaal heel gezellig uit!!!
    Die BLOEMKOOL lacheeeee echt iets voor jullie!!! Was ie lekkeeeer?? Groetjes uit Liemt