23-02-2015 Assilah

23 februari 2015 - Assilah, Marokko

20-02-2015 Vrijdag,

De rit naar Salobrena was best afwisselend. Onderweg hebben we veel grotwoningen gezien. En naast mooie landschappen en af en toe zicht op de zee, ook veel plastic kassen.

De camperplek in Salobrena was gesloten.dus zijn we doorgereden naar La Cala de Mijas daar is plaats voor 100 campers. Je staat er vlak bij het golfterrein El Chaparrel. Onderweg hebben we getankt en de campers gewassen. Ze zaten nog onder de pekel van de franse autowegen. Verder hebben we in een café de website bijgewerkt en boodschappen gedaan. Dus een drukke dag.

21-02-2015 Zaterdag,

We zijn een dag blijven staan in Cala de Mijas. N36.50565, W004.68138. Het ligt 9 km voorbij Fuengirola en heeft een klein rustig centrum. Ieder straatje is aangekleed met planten en bloemen en elke straat heeft z’n eigen kleur bloempotten. Het strand is mooi en je hebt er een lange boulevard. Na een flinke wandeling en ergens wat gegeten te hebben zijn we weer terug naar de camper gegaan.

P1060086

22-02-2015 Zondag,

Na ongeveer 100 km waren we in Algeciras

Om 10.00 uur waren we bij het kantoor van Viajes Normandie waar we tickets hebben gekocht voor de oversteek van Alcegiras naar Tangermed. Kosten 220,- € met een open retour. Om 11.00 uur stonden we bij de ingang van de haven (puerto norte). De boot zou om 12.00 uur vertrekken.

Om 12.00 uur kwam er iemand van de F.R.S. vertellen dat er 2 uur vertraging was. Pas om 17.00 uur konden we de boot op en om 17.40 uur vaarden we af. P1060095 P1060096P1060097

Om 19.30 legde de boot aan in Tangermed. Daarna hebben we nog een dik uur bij de douane gestaan om papieren in te vullen. Dit alles was het toppunt van oneconomisch werken. Om 21.00 uur moesten we nog 70 km rijden naar Assilah. Dus om 22.00 uur waren we op ons plek. Een geluk we moesten de klok een uur terug zetten naar Marokkaanse tijd.

Het is een heel verhaal, maar ik heb het toch uitgeschreven om te laten zien dat je beter een snelferry kan nemen. Die is iets duurder maar de boot is sneller geladen en gelost en de overtocht duurt maar 35 min.

23-02-2015 Maandag,

Vandaag gaan we naar Assilah. Dat ligt 20 min. wandelen van af onze camperplek. Deze ligt aan de Boulevard Moulay Hassan Ben Mehdi. N35.47406, W006.02743. Eerst zijn we vanaf de boulevard de medina ingelopen. De medina wordt aan de zeekant beschermd door oude Portugese vestingwerken. Verder is de medina geheel ommuurd. De witte huizen in de medina zien er Andalusisch uit door de smeedijzeren traliewerken. Veel van de huizen zijn in bezit van fransen die hier in de zomer naar toe komen. Het mooiste gebouw in de medina is het palais El Raisouli gebouwd in traditioneel moorse stijl. Opvallend is ook de begraafplaats aan de zeekant. Nadat we door de medina zijn gelopen hebben we bij Maroc Telecom een  8 gigabite simkaart gekocht om te internetten. De kaart is een maand geldig en kost 120 Dirham, dat is 11,- €. Hij werd door iemand van Maroc Telecom geactiveerd. Zo kunnen we het reisblog bijwerken ook als we geen wifi hebben. P1060117 P1060118

Nadat we door het stadje over een soort markt zijn gelopen kregen we in de medina ongewild een gids. Het mannetje vertelde van alles over de medina en kreeg van ons een paar dirham voor de moeite. Uiteindelijk kwam de zon er door en hebben we een mooie dag gehad.

P1060120 P1060124 P1060130 P1060125 P1060135

1. Pieter en Jeanne:
    23 februari 2015
    Mooi, in Marokko dus, niet ziek worden he? Geniet van het mooie landschap, gr
  2. Annemiek:
    23 februari 2015
    Wat mooi weer. Veel plezier.
  3. Rene:
    24 februari 2015
    Nu kan het echt beginnen. Veel plezier in Marokko!

Die gids had geen aapje op z'n schouder toevallig?

Groetjes,

René
  4. Marc en Angeline:
    24 februari 2015
    Marokko...het grote avontuur gaat beginnen!!
    Heel veel plezier en geniet van al het moois dat jullie tegenkomen daar. Dan kunnen wij ook weer genieten van al de mooie foto's die jullie maken daar.
  5. Jannie:
    24 februari 2015
    Marokko here we are. Heel veel plezier. Nu al mooie foto's. Zullen er vast nog heel veel volgen. X
  6. Dien:
    24 februari 2015
    Groetjes van opa tis hier nog steeds koud. Moeten de vrouwen geen hoofd doekje op en de mannen in lange rok haha .groetjes van ons en veel plezier.
  7. Ruud:
    Hoi Vakantie gangers
    Ad hoe is het met het contactslot van Lammie
  8. Dorien:
    25 februari 2015
    Wat fijn dat jullie in Marokko zijn aangekomen! Heel leuk om steeds alle foto's te zien, kunnen we lekker mee genieten. Veel plezier!xxx