25-02-2015 Mohammedia

25 februari 2015 - Mohammedia, Marokko

24-02-2015 Dinsdag.

Het is maar 80 km naar Moulay Bousselham. De weg was hier en daar aan het verzakken.

P1060146 P1060150

Onderweg hebben we ieder een gasfles gekocht bij een benzinestation en zijn we naar een Marjane bij Larache gereden. Marjane is een supermarkt keten die vergelijkbaar is met de franse Carrefour supermarkten. Alle inlandse producten zijn er te koop voor Marokkaanse prijzen maar de buitenlandse produkten zijn duur.

P1060155 P1060156

Opvallend is dat hier langs de wegen heel veel mensen rondhangen en lopen. Wat ze allemaal doen is niet duidelijk. Er is veel werkeloosheid onder de Marokkanen dat zal wel de verklaring zijn. Langs de weg zagen we veel witte vogels, ibissen een soort kleine kraanvogel. Verder veel eucalyptus bossen. Al snel waren we op Camping International. N34.87610, W006.28851. Deze camping ligt aan een lagune.

P1060166

Aan de overkant liggen grote duinen. De camping heeft redelijk sanitair. Betsie en Cobi hebben gelijk een wasje gedaan.

P1060160 P1060158

Terwijl we zaten te genieten in de zon kwamen er allerlei lui langs om spullen te verkopen. We hebben zwarte bessen en frambozen gekocht. Er kwam ook een man langs met verse levende paling. Een kilo voor 5,- € en hij maakte ze terplekke al op zijn hurken zittend schoon.

P1060161 P1060163 P1060168

We hebben ze op de barbequeplaat gelegd en gebakken. Een heerlijke maaltijd. s’avonds hebben we koffie gedronken op een terras in het stadje bij de ondergaande zon met mooi uitzicht over de zee. Bier en wijn is er niet te krijgen maar dat drinken we wel bij de camper.

P1060176

25-02-2015 Woensdag.

Deze rit gaat naar Rabat de hoofdstad van Marokko. Er wonen tegenwoordig 1,6 miljoen Marokkanen in Rabat. Onderweg hadden we hetzelfde landschap als gisteren. Veel groen met aan de rechtse kant af en toe zicht op de zee en soms duinen. Er waren veel bananen plantages. Rond en in Rabat is het verkeer zeer hectisch. De brommers, fietsers, driewielers en auto’s schieten langs alle kanten om je heen. In Rabat hebben we sandwich met tonijn en friet erbij gegeten. 1,50 € per man. Na Rabat zijn we naar Mohammedenia gereden.

Daar staan we nu op camping Said plage mimosa. N33.725319, W007.337120. Camping Said heeft alle voorzieningen. Cobi en Betsie zijn zeer blij met chambre 5 want daarin hebben we een toilet en douche voor ons zelf. Waar maak je dat nog mee?. De zee is zeer wild vandaag. Waarschijnlijk door de harde wind die van zee komt. Wij zitten op 800 meter van zee maar we kunnen hem toch nog goed horen. Het was vandaag 20 graden maar s’avonds koelt het snel af.

1. Pieter en Jeanne:
    25 februari 2015
    Leuk te lezen en die kruiden he, ik kan ze hier ruiken.
    En de dames in hun element.
    Wij morgen weg,
    Veel plezier nog, zie uit naar de volgende, gr J/P
  2. Jannie:
    26 februari 2015
    Fijn dat alles goed verloopt. Het ziet er allemaal heel mooi uit. Je ziet ook gelijk dat het een andere cultuur is daar. En ook lekker weer. X
  3. Loek en marijke. ad en jannie:
    26 februari 2015
    Zo eindelijk goed weer en goedkoop eten. Klinkt als een goede combinatie. Geniet er van en goede reis verder.
  4. Walther Hoosemans:
    26 februari 2015
    Mooie streek daar. Geniet van deze mooie vakantie. Wij doen wel een potje biljart in chambre 6 (kantine)
  5. Ruud:
    26 februari 2015
    Mooie foto,s en een heel andere cultuur,geniet ervan.Groetjes Ruud&Jopie
  6. Joke Onincx:
    26 februari 2015
    Dat klinkt allemaal heel goed. Terrasjes met uitzicht over zee, daar houd ik ook wel van. Dus genieten maar van zon, zee en lekker eten. Het weer is hier nog regelmatig guur en nat, ik hoop zo op beter. Groeten aan jullie allen en veel plezier samen.