16-05-2015 Dorst

17 mei 2015 - Dorst, Nederland

09-05-2015 tot 16-05-2015

Vanuit Crest zijn we naar Bourge en Bresse gegaan. We staan daar op een parking (camperplek) N46.19842, E005.23747. bij de abdij Brou of te wel, Monastere Royal de Brou.

abdij Brou kerk in Bourg en bresse

Naast de camperplek stonden drie circustenten, Er bleek een circusfestival te zijn dat georganiseerd was door een circusopleiding uit Bourge en Bresse. Er was dus genoeg te zien.  Bourge en Bresse heeft een mooi centrum met vakwerkhuizen. Er staan ook diverse mooie gebouwen zoals een kathedraal e.d. De abdij van Brou is ook heel bekend. S’avonds werd er op de voorgevel van de kerk van de abdij een lichtspektakel getoond. Op de foto’s kan je er een indruk van krijgen. Het duurde maar 20 minuten maar toch de moeite waard.

P1080391 P1080396 P1080399 P1080400

10-05-2015 Zondag zijn we naar Haroue gereden. We staan daar voor het kasteel op een grasveld langs de rivier. N48.46722, E006.11788. Het kasteel is prachtig, maar net zo mooi zijn echter de bijgebouwen van het kasteel. Die bestaan uit paardenstallen, een boerderij en woningen voor het personeel.

P1080416 P1080418 oude paardenstal

11-05-2015 maandag. Trier. In Trier hebben we op de camperplek met de coördinaten N49.74019, E006.62444 gestaan.  In Trier hebben we de binnenstad bezocht. Het meest indrukwekkend is de dom. Maar ook de porta nigra is heel apart.

trier binnenplaats bij de dom mooi inlegwerk De dom porta negra

Van 12-05-2015 tot 16-05-2015 stonden we in Kleve op camperpark kleve. Daar hebben we onze reis naar Marokko beëindigt.

We hebben Marokko wel leren kennen. De Marokkanen zijn aardige mensen maar het zijn wel handelaren. Ze proberen overal geld mee te verdienen. Dat is logisch, want de lonen zijn erg laag dus alles wat bij geschnabbeld wordt is meegenomen. In het openbare leven is het echt een mannenmaatschappij. Dat komt tot uiting in de cafés. Die zijn niet erg vrouwvriendelijk. Marokko verandert echter snel. De infrastructuur wordt in rap tempo verbeterd en de economie draait goed. Marokko profileert zich als de poort naar noord-Afrika. Het land is ook groener dan wij ons hadden voorgesteld.

Deze vakantie zullen we niet snel vergeten. Wij willen iedereen bedanken die ons reisblog heeft gevolgd. Allemaal ook bedankt voor de leuke reacties die we hebben gekregen op de foto’s en de verhalen.

P1080419 P1080420

Betsie, Cobi, Lammie en Ad

1. Loek en marijke. ad en jannie:
    Welcome back
  2. Jeanne:
    17 mei 2015
    Prachtig einde, het is een fantastisch verslag geworden en wij zullen er zeker ons voordeel mee doen.
    Wij wensen jullie een welkome thuis, en we kijken nu al uit naar jullie volgende reis,.

Gr
  3. Joke Onincx:
    17 mei 2015
    Fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn in ons eigen mooie landje. Jullie hebben een prachtige reis gemaakt en wij hebben er een beetje van mee kunnen genieten.
    Groeten
  4. Jannie:
    17 mei 2015
    Welkom thuis. Julllie hebben heel veel ervaringen achter de rug. Mooie plaatsen en landen bezocht. Heel veel indrukken gekregen van heel veel nationaliteiten.Gr.X
  5. Jannie:
    Annie is Jannie
  6. Annemiek:
    17 mei 2015
    Welkom thuis. t Was n geweldige blog. Ik heb er van genoten. Nu weer naar t normale leven.
  7. Marc en Angeline:
    18 mei 2015
    Welkom terug in het mooie Dorst!!
    Fijn dat we hebben mee kunnen genieten van jullie mooie reis!!
  8. Peter en Isabella:
    18 mei 2015
    Fijn dat jullie weer gezond thuis zijn en dat alles goed gegaan is het was toch een helen reis . We zien elkaar in oktober.
    Gr. van ons
  9. Ans-dejong:
    18 mei 2015
    Fijn dat jullie dit allemaal hebben mogen beleven! En weer een belevenis, herrinnering rijker zijn! Welkom thuis
  10. Jan, Sonja en Demi:
    18 mei 2015
    Weer een hele ervaring rijker.
  11. NICO en DINI kuyer:
    18 mei 2015
    een wat late reactie maar wij waren ook onderweg ik heb jullie gevolgd het is mooie rijs geweest waar je nog lang van kunt genietenwe gaan nog een keer napraten gr Nico en dini
  12. Rene van Ginneken:
    19 mei 2015
    Een geweldige vakantie. we hebben hier genoten van jullie verslag en mooie foto's. Welkom thuis. :)