03-05-2015 Marseillan plage Frankrijk

3 mei 2015 - Marseillan, Frankrijk

28-04-2015 dinsdag t/m Zondag 03-05-2015

We zijn vanuit L’escala naar Marseillan plage gereden. N43.31377, E003.54791 Camping Dunes et Soleil. Een rit van 212 km. Marseillan plage ligt 16 km van Séte en bevindt zich tussen een binnenzee (etang de Thau) en de middellandse zee. Om en in Marseillan plage liggen 18 campings. Dus in het hoogseizoen is het hier ontzettend druk. Wij genieten hier van de zon, zee, strand en de rust.(nu nog).

Gezellig, happy hour Proost

Voor de camper in marseillan plage Voor de camper op camping dunes soleil

In Marseillan plage worden ieder jaar wedstrijden gehouden wie het verst over een gladde paal kan lopen. Die paal heet de capelet. Het vindt zijn oorsprong in het oefenen van evenwicht houden onder moeilijke omstandigheden op zeilschepen.

De capelet Lekker aan de pizza

Zaterdag zijn we met de bus naar Séte gegaan. Séte is de grootste vishaven van Frankrijk. Het ligt aan twee kanalen die de zee verbinden met etang de thau. Het grand canal is het mooiste, met erlangs oude huizen in Italiaanse pasteltinten en mooie bruggen. Séte is een gezellig stadje met heel veel restaurantjes waar mosselen oesters en zeeslakken worden geserveerd.

Koffietje Bij de vissersboten Kanaal in sete Canal grande in sete Canal grande, sete De vissersboten in seteP1080269

Na dat we nog churros hebben gegeten zijn we met de bus teruggegaan naar de Camping.

Churros bakken

1. Jan, Sonja en Demi:
    3 mei 2015
    Ha ha, het leven is zo slecht nog niet.
    Geniet ervan.
    Groeten Jan, Sonja en Demi
  2. Barry en Jolanda:
    3 mei 2015
    Inderdaad niks beter dan 'n goei leven, het weer is goed en het sapje gezond.... met 'n vleugje wodka hahaha!! (Herken de fles) !!! Groetjes ut Liemt
  3. Annemiek:
    3 mei 2015
    Het is ook echt leven als God in Frankrijk. Veel plezier nog daar.
  4. Jannie:
    3 mei 2015
    Ben 40 jaar geleden in Sete geweest. Er was daar toen een Jazzfestival. Het was toen een plaats met heel veel kunstenaars en muzikale mensen. In 1977 nog een keer geweest en toen was het totaal veranderd.
  5. Marc en Angeline:
    4 mei 2015
    Frankrijk...mooi land!!
    Geniet ervan!!
    Enne weer wat dichter bij Dorst, ook wel weer een fijn gevoel toch?
  6. Joke Onincx:
    5 mei 2015
    Leven als een god in Frankrijk. Dat kunnen jullie dus wel: genieten.
    Groetjes en nog veel plezier.