07-04-2015 Sanlucar de Barrameda

7 april 2015 - Sanlúcar de Barrameda, Spanje

Zondag 5 april.

Om 7.00 uur zijn we naar de boot vertrokken in Tanger med. Onderweg hebben we nog diesel getankt voor 0,87 € per liter. Aan de haven aangekomen zijn we eerst naar het kantoor van FRS(de scheepvaartmaatschappij) gegaan om de boardingtickets op te halen. Daarna kom je eerst langs de politie om de gele exit papieren van Cobi, Ad, Lammie en Betsie in te leveren. Daarna langs de douane om de campers uit te klaren. Daarvoor lever je weer een geel papier in. Dan gaat de camper bij de douane door een scan om te kijken of je geen verstekelingen aan boord hebt. Zelf moet je uitstappen. De scan was trouwens kapot. Toen kregen we dus een visuele inspectie van de camper d.m.v. een kijkje in de garage van de camper. Dan kan je opstellen voor de boot.

Wachten op de boot

Wij hadden geluk we konden nog met de boot van 8.00 uur mee, want deze had 1,5 uur vertraging. We werden nog even gecontroleerd door de politie voor we daadwerkelijk aan boord gingen. Om 12.30 uur Spaanse tijd kwamen we aan in Alcegiras.

De rots van Gibraltar

We zijn toen naar Sanlucar de Barrameda gereden er is daar een camperplek aan de zee vlak bij het centrum van het stadje. N36.78395, W006.35938.

Maandag 6 April.

Het is 2e paasdag en het is opmerkelijk rustig in het stadje. Veel bezienswaardigheden zijn dicht, dus die bewaren we maar voor morgen. We maken er maar een rustdag van.

Dinsdag 7 April.

We gaan eerst boodschappen doen op de plaatselijke overdekte markt.

Die is niet ver van de camper vandaan. Toen we de boodschappen terug hebben gebracht zijn we het centrum ingegaan. Het is in Spanje gezellig om op een terrasje te zitten en naar de mensen te gapen die voorbij komen. Nadat we door enkele winkelstraatjes hebben gelopen zijn we naar het hoger gelegen oude gedeelte van de stad gelopen. Er staan mooie kerken en andere monumentale gebouwen. Betsie heeft per ongeluk 20 kaarsjes aangestoken. Wie weet waar het goed voor is.

20 kaarsjes Bodega antonio barbadillo

Sanlucar de Barrameda is bekend om zijn mooie processies waarvan overal foto’s en affiches hangen. Net voordat wij in Sanlucar de Barrameda arriveerden is er nog een processie geweest. Verder is Sanlucar de Barrameda bekend om zijn sherry huizen(bodega’s). Er liggen verspreid over het stadje vele opslaghuizen met wijn. Er wordt ook sherry en brandy gemaakt.

Zo liggen er duizenden vaten Effe proeven In de proeverij Proost

1. Jannie:
    Proost en veel plezier in Spanje. Gr.X
  2. Ad deroos:
    Geef mijn een biertje .
    zoon vat kan ik toch op .
    Groetjes
  3. Annemiek:
    7 april 2015
    Fijn dat jullie weer in Europa zijn. Zal nog wel n leuke tijd worden in Spanje. Groetjes
  4. Angelien en Peter:
    8 april 2015
    Jammer van al de pech met de camper, maar super fijn dat jullie nu in Spanje zijn x
  5. John huigen:
    9 april 2015
    Goh Wat gaat t toch snel Zijn jullie alweer in Spanje!

Gr. John en Maaike
  6. Pieter en Jeanne:
    10 april 2015
    Leuk stadje camperplek was druk wij hadden maar de helft. aan de andere kant van het natuurpark ligt el Rico vooral leuk in het weekend gr.J/P