10-04-2015 Sevilla

10 april 2015 - Sanlúcar de Barrameda, Spanje

Woensdag 8 April.

Eerst naar de winkel van Movistar om 2 internetkaarten te kopen. Daarna hebben we koffie gedronken tussen de Spanjaarden die zitten te ontbijten. Op het terras kwam een vrouw loterijkaartjes verkopen. Je ziet dat veel in spanje en de loterijhokjes zie je ook op veel plekken staan. Ad laat zich overhalen om een kaartje te kopen. Och 1,50 € en dan kans op 35.000,- €, die we op het terras al fantaserend aan het verdelen waren. Ze maakt ons duidelijk dat we bij de tegenoverstaande kiosk konden kijken of we prijs hebben. Na de koffie toch maar eens er naar toe gelopen. Ad vraagt door het loketje van de kiosk aan het meisje dat binnen zit of ze de kaart kan controleren. Maar ze geeft geen kik. Ad zegt nog een keer wat en wacht geduldig op een reactie. Maar dan valt hem toch het een en ander op. Ze kijkt wel maar toch anders. Ze blijkt blind te zijn. En heeft een spraak-gestuurd apparaatje naast haar staan.

Uiteindelijk blijkt dat we morgen pas de trekking van deze loterij hebben. Volgend jaar beheersen we misschien een beetje spaans, zodat we deze vergissing niet meer maken. S’middags zijn we naar de oude haven gelopen, er zijn daar enkele visrestaurantjes.

P1070755

De bedoeling is dat we daar s’avonds wat vis gaan eten. We lopen verder langs het strand dat hier langs de rivier ligt. Af en toe komt er een coaster voorbij die helemaal door kan varen tot Sevilla.

P1070761 P1070771 P1070772

De Rio Guadalquivir loopt helemaal door via Sevilla en Cordoba tot aan de Sierra nevada. We zijn nog naar de nieuwe vissershaven gelopen en toen via de weg terug naar San Lucar de Barrameda.

De arena in Sanlucar de Barrameda

Uiteindelijk hebben we in de buurt van de camper om 19.00 uur in een restaurantje wat gegeten.

Donderdag 9 April.

Vandaag gaan we eerst kijken of Ad prijs heeft. Deze keer zat er een man in het hokje, zijn kruk stond achter zijn stoel, dus deze was ook invalide.  Deze man kon ook niet zo goed kijken. Hij hield het kaartje voor de scanner en zei met een krakende stem, NADA. Toen zijn we maar koffie gaan drinken in plaats van champagne. Om 10.00 uur zijn we vertrokken richting Sevilla. We zijn dar gaan staan op camperplek “Areas Autocaravanas Sevilla Centro” N37.36239, W005.99452. We zitten hier 20 minuten lopen van het toeristisch centrum en de bus naar het centrum, stopt hier vlakbij. We gaan nog even de benen strekken en komen bij het terrein van Feria de Sevilla. Dit is het grootste feest in Sevilla, het lentefeest. Het begint op 21 April en duurt dan 6 dagen. Het feest start met het aandoen van de tienduizenden lampjes, die op de monumentale ingang van 40 meter hoog gemonteerd zijn. Er staan meer dan duizend tenten op het terrein plus een grote kermis. Vele tenten zijn alleen voor genodigden die door de tenthouders zijn uitgenodigd. De tenthouders zijn verenigingen, bedrijven, restaurantjes en anderen.

de entree van de feria de sevilla

Vrijdag 10 April.

In het centrum van Sevilla zijn alle bezienswaardigheden te belopen. We gaan met de bus naar het centrum van de stad. Eerst naar de kathedraal met daarnaast de Giralde. Dat is de grote toren die naast de kathedraal staat. Het is allemaal enorm groot en indrukwekkend, maar bij de ingang staat ook een indrukwekkend aantal toeristen voor de kassa. Wij lopen om de kathedraal heen en bekijken alle waterspuwers, pinakels, torentjes en andere beeldhouwwerken van de kathedraal.

P1070783 P1070787 P1070792 P1070796 P1070797

Verderop bij de Muralles del Alcazar, een soort kasteel hetzelfde verhaal. Een zeer lange rij, het lijkt de efteling wel, met zijn wachtrijen. We besluiten door te wandelen en genieten van de sfeer, de pleintjes steegjes en winkeltjes. Via het plein Puerta de Jerez naar de Torro del Oro, en door de nauwe straatjes van het historisch centrum naar Estacion Plaza del Armas(oud treinstation).

P1070808

Onderweg kopen we broodjes ham en kaas die we oppeuzelen in de schaduw van iglezia de la Magdalena. We vervolgen onze weg naar de overkant van de rivier en komen bij het wereld expo terrein van 1992. Dit is echter te groot dus buigen we links af.

P1070819

We komen bij de wijk Triana en gaan naar het ceramica museum. Als we daar aankomen gaat de deur voor onze neus dicht.

P1070822

We besluiten om dan maar wat te gaan drinken in Mercadona de Triana. Een mooi gerestaureerd oud marktgebouw. Hierna zijn we langs de rivier terug gewandeld naar de campers.

P1070827 torro de oro

1. Jannie:
    10 april 2015
    Ziet er weer mooi uit allemaal. En jammer dat je geen prijs had Ad, volgende keer beter. Vandaag was het hier ook een hele mooie lentedag. Gr.X
  2. Marc en Angeline:
    11 april 2015
    Alo vakantiegangers. Jammer geen prijs....maar jij hebt de hoofdprijs al met Cobi'tje!
    Een mooi land Spanje, maar dat zien we wel weer aan de foto's.
    Geniet van de zon en al het moois, dat kunnen wij weer genieten van de verhalen en de foto's.
  3. Annemiek:
    11 april 2015
    Oh wat heerlijk weer n paar minuutje in gedachten in Sevilla. Prachtige stad. In Spanje verkopen de blinden en slecht zienden idd loten van de Once loterij. Zo voorzien ze in hun eigen onderhoud. Ik wil me wel aanbieden om volgend jaar mee te gaan als tolk hoor. ( haha) Geniet nog. Fijn weekend
  4. NICO en DINI kuyer:
    HET IS ERG MOO OM TE VOLGEN VERHALEN EN FOTO''S MAAR
    HET EINDE VAN DEZE MOOIE RIJS KOMT NU TOCH DICHTER BIJ RUSTIG NAAR HUIS EN IK HOOP DAT WE ER NOG EEN KEER OVER NA PRATEN GR UIT HOOGLAND
  5. Cynthia:
    12 april 2015
    Ziet er mooi uit daar. Ben helemaal jaloers. Ik mag nog een weekje werken en dan op 'vakantie' in Bergen op Zoom.
  6. Barry en Jolanda:
    12 april 2015
    Wa skon alllemoal, zeker Sevilla. En ok gullie ziet der allemoal zo goed uit!!!! Groetjes xxx
  7. Joke Onincx:
    Hola amigos,
    ¿cómo estás?
    No ¿ustedes tienen ninguna nostalgia por nuestro pequeño pueblo?
    El sol está brillando y el jardín está lleno de flores.
    En nog veel plezier . Het is prachtige reis die jullie maken.
    Groetjes
  8. Ad deroos:
    13 april 2015
    Jullie zijn weer richting Frankrijk aan het rijden
    gr