24-03-2015 Marrakeche 2

24 maart 2015 - Marrakesh, Marokko

23-03-2015 Maandag.

Het heeft de afgelopen nacht veel geregend. Vanochtend was het gelukkig weer mooi weer. We hebben onze wandelschoenen aangedaan en zijn eerst naar een kantoor van Telecom Maroc gegaan. Deze ligt aan de Place du 16 novembre. Dat ligt buiten de medina en daar is het een heel andere wereld. Moderner en schoner. We hebben onze internet databundel met 8 gig uitgebreid, dus kunnen we weer een maand internetten. 8 gig voor een maand kost 9,- €. Daarna zijn we verder gewandeld naar de botanische tuin “jardin Majorelle”. Yves Saint Laurent heeft de tuin en het atelier van de franse schilder Jaques Majorelle, van verval gered. Het is een mooie tuin met veel cactussen, palmsoorten en andere planten.

in de jardin Majorelle herdenkingsplaats van Yves Saint Laurentaparte stam bloem in de tuinpleintje een mooie creatie apart

In de buurt van de tuin hebben we pizza gegeten. Hierna zijn we met frisse moed verder gegaan via de ville nouvelle en de villawijk Hivernage. In de villawijk zijn de meeste luxe hotels en nachtclubs te vinden. Het was weer een leuke dag, en we hebben nu een heel ander deel van Marrakeche gezien.

leuk stel onder de oleander

24-03-2015 Dinsdag.

We lopen eerst weer naar een kantoor van Maroc telecom om een simkaartje te kopen voor de telefoon. Je belt dan goedkoper naar Nederland. Daarna liepen we naar het “Maison de la Photographie”. Het was heel moeilijk te vinden in het doolhof van straatjes in het oude centrum, maar met de hulp van enkele Marokkanen hebben we het toch gevonden. Er waren heel veel mooie foto’s te zien van oud Marokko. Ook kon je oude films zien over het Marokko van net na de tweede wereldoorlog. Het was toen nog zeer primitief.

het foto museum een van de foto's

Het volgende was een oude Koranschool. Medersa Ben Joussef. Het is een heel mooi en bijzonder gebouw met ongeveer 300 kleine kamertjes voor de studenten die hier verbleven.

de binnenplaats op de binnenplaats mozaiekstukjes maken trapje naar de slaapplaats kleine deurtjesde binnenplaats van de Medersa Ben Youssef ​

Hierna hebben we onze inwendige mens weer versterkt door een mok vegetarische soep en een omelet te nemen. Het was weer moeilijk om onze weg terug te vinden naar de place Djemaa El Fna. Onderweg hebben we in de souk nog een paar leren riemen gekocht. De verkoper begint met 220 Dh en uiteindelijk werd het 60 Dh wat we moesten betalen. Vandaag hebben we veel regen gehad en het was kouder dan gisteren.

1. Annemiek:
    24 maart 2015
    Ik had inderdaad op t weerbericht al gehoord dat t ook slecht weer in Marokko zou worden. Dus wist t al. Een wat een mooie botanische tuin zeg. Super. En dat Internet is echt niet duur. Hopelijk morgen weer mooi weer. Groetjes.
  2. Gerda en Aart Vlastuin:
    24 maart 2015
    Wat een mooie tuin zeg !!!
    Jammer dat het weer een dag later wat minder was, maar dat mag de pret niet drukken.
    Indrukwekkend land zeg, dat Marokko, had ik niet verwacht.
    Prachtig !!! Het gaat jullie goed, dikke knuffels van Aart en Gerda.
  3. Jannie:
    24 maart 2015
    Het afdingen gaat jullie goed af. En wat een mooie tuin met prachtige planten, bomen en bloemen. Ja en die vinden regen wel fijn. Gr. X
  4. Barry en Jolanda:
    25 maart 2015
    Wat een mooie tuin, dat is inderdaad een ander Marrakeche ziet er goed uit verwacht je helemaal niet!!! Goede reis verder
  5. Walther Hoosemans:
    25 maart 2015
    Leuk om te lezen en mooi om te zien. Voor jullie kan ik wel een plaatsje op de jaarmarkt reserveren.
  6. Ruud:
    25 maart 2015
    Wat een prachtige foto's weer,wat jammer dat het weer iets minder was maar jullie hebben nog een tijd te gaan daar,veel plezier nog.Groetjes Ruud & Jopie
  7. Joke Onincx:
    25 maart 2015
    Wat een mooie bloemen en planten en wat een mooie foto's weer. Veel plezier nog. Groetjes Kees en Joke
  8. Ad deroos:
    Ziet er goed uit