26-03-2015 Ouarzazate

26 maart 2015 - Ouarzazate, Marokko

25-03-2015 Woensdag.

Het is nog steeds slecht weer, het lijkt wel of het hier net zo veel regent als in Nederland. Daarom gaan we vandaag nog niet naar Ouarzazate. We moeten dan over de atlas en daar kan het goed sneeuwen. Vandaag gaan we dan inkopen doen bij een winkelcentrum Almazar genaamd. In dat winkelcentrum zit een grote Carrefour en daar verkopen ze ook bier. Tot onze verbazing ligt het winkelcentrum aan een race circuit. We moeten een stuk omrijden omdat ze de tribunes aan het opbouwen zijn. Na inkopen gedaan te hebben en een aantal chicanes te hebben afgesneden op het race circuit zijn we naar camping relais de Marrakeche gereden. Deze ligt 10 km buiten Marrakeche. N31.70676, W007.99016. Het is een redelijk luxe camping, maar bereikbaar over grindwegen. We worden ontvangen met een welkomstdrankje. Dat is wel positief.

P1070272 Het zwembad Brrrr. de jacuzzi smalle doorgang voor de camping

26-03-2015 Donderdag.

Als we wakker worden is het 6ºC. Dat is koud dus even de kachel aan. Als de zon begint te schijnen wordt het gelijk warm.  Na een douche en ontbijt zijn we op weg gegaan naar Ouarzazate.

De Atlas in de verte

Als we de bergen in rijden (de Atlas) komen we in de sneeuw terecht. Op sommige plaatsen zijn ze nog resten sneeuw aan het opruimen. De vrachtwagens staan klaar om in colonne over de Tizi n’Tichka pas gevoerd te worden. Daar hebben wij dus weinig last van. Boven ligt volop sneeuw, het is een mooi landschap. De pas is 2260 m hoog.

P1070333 P1070341 Het Atlasgebergte P1070352

Boven willen we koffie gaan drinken maar we worden gelijk aangeklampt door halfedelstenen verkopers. Ze vragen of we kleren of schoenen hebben om te ruilen voor halfedelstenen. Cobi heeft nog een oude broek en Betsie een riem van Lammie. Na wat gehandel, hebben Betsie en Cobi allebei een halfedelsteen in bezit.

ruilhandel

We gaan iets verder rijden en stoppen dan op een rustigere plek om koffie te drinken. Het was vandaag een rit van 200 km over de Tizi n’Tichka pas, door de sneeuw en mooie natuur.

landschap voorbij de pas

In Ouarzazate zijn we gaan staan op camping Municipal Ouarzazate. N30.92356, W006.88657. Voor we de stad in reden kwamen we langs de Atlasfilmstudio’s. daar zijn veel Bijbelse en Romeinse films opgenomen.

de atlasfilmstudio's de entree van de stad Ouarzazate

Ouarzazate ligt op 1260 m hoogte, de temperatuur was ongeveer 26º C. We hebben nog lekker in de zon gezeten onder het genot van een drankje om de dag af te sluiten.

1. Annemiek:
    26 maart 2015
    Nou ben benieuwd naar die half edel stenen. Wellicht een kat in de zak? Maar daar had anders die broek wellicht ook in beland. Veel plezier
  2. Loek en marijke. ad en jannie:
    27 maart 2015
    Mooi tochtje toch. En twee halve edelstenen maken een hele. Ziet er allemaal goed uit en ik zou willen dat wij ook een betere temperatuur kregen. Al was het maar de helft van die 26 graden dan waren we hier al blij.
  3. Barry en Jolanda:
    27 maart 2015
    Jammer van het weer maar dat is toch weer goed gekomen. Erg mooie foto's wel van de bergen, is weer even wat afwisseling die sneeuw !! En dat handelen van jullie lacheeeee!! Doei tot het volgende verhaal!! xxx
  4. Rene:
    27 maart 2015
    Ach, en met insneeuwen hebben jullie wel ervaring :-)

Mooie foto's.
  5. Jeanne:
    27 maart 2015
    hi, nou het is hier in portugal niet veel beter wat het weer betreft, maar het landschap is fantastisch net als bij jullie, goeie reis nog verder, lekker he een biertje! gr
  6. Angelien en Peter:
    27 maart 2015
    He Ad wat denk jij de tijd gaat zo snel ik tel maar 1 maand terug 26-02-2015 ipv 26-03-2015!
  7. Dien:
    27 maart 2015
    Maak eens een foto van die edelstenen die wil ik wel zien robijnen diamanten haha
  8. Jannie:
    27 maart 2015
    Alle soorten weer in een paar dagen, het lijkt Nederland wel. Wel mooi die sneeuw. Ik ben benieuwd naar die edelstenen. Gr. X
  9. Marc en Angeline:
    29 maart 2015
    Weer een mooi verhaal,en die sneeuw mooi zeg!!!
    Hebben wij afgelopen winter te weinig gezien.
  10. Joke Onincx:
    29 maart 2015
    Dat is weer heel mooi. Zeker die besneeuwde bergen.
    Waar oude kleren al niet voor dienen. Ben benieuwd naar die half edelsteen. Groetjes