28-03-2015 Mhamid

28 maart 2015 - Mhamid, Marokko

27-03-2015 Vrijdag.

Ouarzazate wordt als een niet bijzonder plaatsje omschreven. Wij vinden echter dat het best de moeite waard is om het te bekijken. Er is een oude kasbah en er staat naast de kasbah een oud paleis dat je kan bezoeken. Er zitten een aantal hele mooie zalen in.

Het paleis in Ouarzazate P1070416 P1070422P1070434 P1070437

Verder zijn er natuurlijk de Atlasfilmstudio’s en er is een cinema museum. Waar je ook bent in Ouarzazate je ziet altijd in de verte de besneeuwde toppen van het Atlasgebergte.

de Atlas op de achtergrond kinderen in de kasbah P1070465

Wij laten bij dit verslag ook een foto zien van onze via ruiling verkregen halfedelsteen. Veel mensen waren daar nieuwsgierig naar. Het was vandaag 28º C en we hebben bij de campers nog even in de zon nageborreld.

halfedelsteen best mooi he

28-03-2015 Zaterdag.

Vandaag hebben we een flinke rit voor de boeg naar Mhamid. Daar zitten we aan de rand van de sahara. De wegen gaan daar over in zandwegen en pistes. We zijn via Zagora daar naar toe gereden, door de Draa vallei. De Draa bevat langs heel de route nog water. Langs de Draa bevinden zich hele uitgestrekte palm bossen. Zogenaamde palmeries.

P1070510

De laatste 60 km van de 260km waren weer in erbarmelijke staat. Er waren overal wegwerkzaamheden.

P1070500 De woestijn rukt op

In Mhamid houd de weg echt op. We zijn op camping Hamad gaan staan. N29.82123, N005.72002.

betonstaal vervoer P1070530 P1070520

We zijn door Mhamid gewandeld, en zijn op een terrasje neergestreken om iets te gaan eten. Onze keuze viel op Harira(soep) en brochettes poulet met frites. Er ontstond ineens overal veel activiteit. We zagen diverse mannen op pad gaan. Eerst kwam er een terug met brood en prompt kwam er brood met olijven op tafel. Daarna kwam er een terug met een zak vol aardappels en groente. Daarna kwam een manneke van 14 jaar met een grote pan vanuit een zijstraatje en even daarna werd de soep opgediend. 15 min daarna kwamen de brochettes met frites op tafel. Al met al hebben we goed gegeten voor 5,50 € per man. Op hetzelfde terras hebben we met een van de mannen daar afgesproken om morgenvroeg met een jeep de woestijn in te gaan.

1. Jan, Sonja en Demi:
    28 maart 2015
    Wat een avontuur mensen.. Groeten uit een nat en koud Boxtel.
  2. Annemiek:
    28 maart 2015
    Wel een erg leuke buurtsuper Coby. Die half edel steen lijkt op n broodje met iets erin maar zal vast in t echt mooier zijn dan op de foto. Groetjes weer.
  3. Jannie:
    29 maart 2015
    Weer hele mooie foto's, vooral de bergen op de achtergrond, wat een contrast. Gr.X
  4. Marc en Angeline:
    Weer mooie foto's!!
    Die half edelstenen lijken wel broodjes met jam,maar Cobi en Bets daar gaan jullie unne mooie ketting van maken denk ik.;-)
    Wel mooi zoiets!!
    En weer lekker gegeten...die hebben gelijk heel de familie opgetrommeld om voor jullie eten te zorgen.
    Das ook mooi!!
  5. Ans-dejong:
    29 maart 2015
    Wat een fantastische avontuur toch!en geweldig dat wij het mogen mee beleven!
  6. Jos en cobie:
    29 maart 2015
    om jaloers op te worden,heel mooi.groetjes uit een koud en nat lewedorp.
  7. Joke Onincx:
    29 maart 2015
    Ben benieuwd naar de tocht in de woestijn. Wacht op het verhaal. Geniet maar van de zon, want hier is het herfst vandaag. Groetjes
  8. John huigen:
    29 maart 2015
    Beste camperaars,weer veel gezien,benieuwd hoe de reis verder gaat!Veel reis plezier!
    Gr.John en Maaike
  9. Ad deroos: