bezoek aan Bremen

5 juni 2013 - Oisterwijk, Nederland

Dinsdag 4 - Juni

We zijn vanaf de Wohnmobil stellplatz Kuhhirten met de veerboot naar Bremen gegaan. De camperplaats ligt namelijk aan de andere kant van de Weser op een soort schiereiland dat door een afgesloten tak van de Weser is gevormd. De binnenstad is zeer mooi. we zijn eerst naar het Schnoor viertel gegaan. dat is een zeer oud gedeelte bestaande uit oude huizen met smalle straatjes

P1000418

Daarna  hebben we de marktplaats bezocht met de st.Petri dom, het oude raadhuis met daarvoor de reusachtige Roland van 10 m hoog.

P1000467        P1000437

In de st. petri dom kregen we spontaan een rondleiding van een oude man. hierna hebben we wat winkelstraten doorgelopen. Via de oude wallen met daarop de "Muhle am wall" kwamen we op de weserpromenade en zo terug naar het pontje en weer naar de camperplaats.

P1000456       P1000451

Woensdag 5 - Juni is, nadat we eerst onze ochtendoefeningen gedaan hebben , een fietsdag geworden. We hebben de zogenaamde Bremer stadtweg gevolgd. deze route is 30 km lang. Hij gaat via allerlei interessante bezienswaardigheden, zoals een botanische tuin met een rododendronpark, Bij de universiteit een science center "het universum', het stadwald met het Burgenpark en de beck's bier brouwerij.

P1000497P1000508P1000505

Terug op de wohnmobielstellplatz hebben we nog van de zon kunnen genieten. morgen gaan we weer verder met onze reis.

1. Loek en marijke. ad en jannie:
    5 juni 2013
    Ik zag wel dat het shoppen niet uit de dames te krijgen is en het ijsjes eten evenmin. Maar ja je hebt vakantie of niet. Jullie dus wel. Goede reis verder.
  2. Angelien en Peter:
    6 juni 2013
    Wij hopen dat jullie het net zo mooi vonden als wij! groetjes