Op de rivier de Gauja

29 juni 2013 - Cesis, Letland

Zaterdag 29 Juni.

Toen we s,morgens buiten keken was het bewolkt en er viel wat motregen. Ondanks dat besluiten we toch om een vaartocht te maken op de rivier de Gauja. We huren op de camping een rubber boot voor 4 personen.

P1010640

De route die we af gaan leggen loopt van Cesis naar Ligatne, dat is 17 km en volgens de mensen van de camping doe je daar 5 uur over. We trekken de boot in het water om 10.00 uur. Onderweg komen we enkele stroomversnellingen tegen. Maar die nemen wij heldhaftig, de bemanning houdt zich zeer goed.

P1010657

P1010666        P1010671

De oevers van de rivier worden regelmatig door het snelstromend water aangevallen. Er liggen daarom veel grote bomen in het water waar we dus voor uit moeten kijken. Ook varen we langs mooie rode kliffen. om 14.00 uur ging het regenen. Maar wij hebben gewoon doorgezet. Om 15.00 uur kwamen we aan bij Ligatne.

P1010675     P1010681

We moesten daar, net voorbij het veer, aanleggen, de boot op de helling trekken en de mensen van de camping bellen zodat ze ons op kunnen halen. Het veer werd met de hand bediend. Om 16.00 uur waren we weer terug op de camping en toen werd het droog.

1. Joke Onincx:
    29 juni 2013
    Nou dat was wel even spannend met die bomen. Cobi heeft hem vast wel een beetje geknepen.
    Leuk hoor zulke avonturen.
    groetjes
  2. Barry en Jolanda:
    30 juni 2013
    Hoi vakantiegangers we zijn weer even thuis,zijn weer helemaal bij hoe jullie reis verloopt. Ziet er allemaal heel mooi uit en het weer is ook goed zo te zien. Ook veel gezelligheid alleen het begin van de boottocht was wel even spannend aan Betsie's gezicht te zien ha ha ha. Groetjes, wij lezen volgende week weer verder. Goeie reis!!!!
  3. Angelien:
    1 juli 2013
    Knap hoor dat jullie niet bang zijn geweest op die grote rivier, met jullie zwemkunsten!
    groetjes
  4. Bart:
    1 juli 2013
    hey luitjes wij zijn net thuis van een weekje lago Maggiore met de camper. Het water daar was een stuk rustiger dan bij jullie op de rivier, maar we zien wel dat jullie het goed stellen.
    groetjes Gerrie en Bart