Torun de stad van copernicus

11 juni 2013 - Torun, Polen

maandag 10 Juni.

Vanaf Stettin is het over de S10, 305 km naar Torun. Het is een goede weg om te rijden. Om 15.00 uur arriveerden we op Camping Tramp in Torun. Toevallig was op de camping een groep campers die met ASCI naar de Baltische staten zijn geweest.

De camping is compleet vernieuwd. De grond was pas ingezaaid en niet geschikt om op te rijden, dus dat was wat minder. Ook waren er veel muggen.

P1000587

Dinsdag 11 Juni.

Vandaag gaan we Torun bezoeken. Het was 11 jaar geleden dat we hier zijn geweest. Er is niet veel verandert. Wel waren er meer terrasjes en restaurantjes. Het centrum is gezellig druk. Torun is heel mooi gelegen aan de rivier de Wisla.

P1000595

Torun is de geboortestad van Nicolas Copernicus, wiskundige, arts en astronoom. We hebben een paar terrasjes gepakt en wat gegeten. Daarna zijn we langs de Wisla over de boulevard terug naar de camping gelopen.

P1000616           P1000625                    P1000631           P1000624

1. Jos en cobie:
    11 juni 2013
    hoi wereldreizigers,tot nu toe goed weer zo te zien aan de mooie foto's.jammer van de muggen.verder een goede reis en veel plezier.groetjes jos en cobie
  2. Loek en marijke. ad en jannie:
    12 juni 2013
    Ziet er allemaal leuk uit. Zo te zien valt het weer ook allemaal wel mee en is het goed toeven op de terasjes.
    Goede reis weer verder.
  3. Jannie en Ad:
    12 juni 2013
    Leuk zo'n reisverslag voor de thuisblijvers.mooie foto's ook.
    Krijg je zin in je eigen vakantie.gr. Jannie
  4. Ad.de roos:
    13 juni 2013
    het ga goed zie ik als je maar op een pilsje drink
    zie ik op de foto s . watersnood hebben jullie achter gelaten
    nou op beter weer . hier alles oke''
    Groetjes